czwartek, 21 kwietnia 2016

Ciasto marchewkowe

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne,zdrowe,wilgotne w środku, pełne dobroci moje ulubione ciasto marchewkowe !

Pierwszy raz ciasto marchewkowe jadłam bodajże w jakiejś kawiarni ( była to taka próba bo zawsze myślałam jak można jeść ciasto z marchewką? !! )

Mój przepis nie jest jakimś odkryciem,ale nie skromnie napisze,że jest to najlepszy przepis jaki próbowałam i miałam okazje skosztować. Koniecznie dajcie mi znać czy Wy lubicie tego tupu ciasta i czy smakuje Wam w moim wydaniu xx


Ciasto marchewkowe

Składniki suche:

* 1,5 szklanki cukru ( dodaje mniej około 1 szklanki)
* 2 szklanki mąki ( ja dodaje mąkę orkiszową, ale możecie dodać zwykłą pszenną )
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 1 łyżeczka sody oczyszczonej
* 2 łyżeczki cynamonu
* 1,5 łyżeczki imbiru
* 1,5 łyżeczki gałki muszkatołowej

Składniki mokre:
*  1 szklanka oleju
* 4 jajka

Poza tym :
* 4 szklanki marchewki ( ja czasem dodaje więcej)
* 3/4 szklanki ananasa  z puszki pokrojonego  w kostkę
* garść orzechów włoskich posiekanych według uznania  ( ja dodaje dość sporo i kroje je w grube kawałki,żebym było je czuć w cieście )

Polewa:
* 1 opakowanie białego serka typu philadelphia
* 50g cukru pudru
* 2-3 łyżki masła
* około 2-3 łyżek soku ze świeżej pomarańczy ( w zależności jaki chcecie uzyskać aromat)

Olej miksujemy z cukrem i jajkami.
Do innej miski dodajemy suche składniki i mieszkamy je ze sobą za pomocą łyżki.
Następnie dodajemy je do zmiksowanych jajek z cukrem i olejem .
Na sam koniec dodajemy marchewkę , ananasa i orzechy ( pamiętajcie żeby wymieszać to za pomocą zwykłej łyżki aż do połączenia składników, niezbyt długo. )
Przelewamy ciasto do foremki ; ja używam tortownicy albo 2 foremek do keksówek ;
pieczemy w temperaturze 180stopni około 50 minut. 


Serek miksujemy z masłem na  gładką masę. W trakcie mieszania, dodajemy cukier puder , na sam koniec dodajemy sok z pomarańczy.  Gdy ciasto ostygnie, nakładamy uzyskaną masę na ciasto.




Smacznego xx

9 komentarzy:

  1. Może jutro spróbuję zrobić, bardzo zachęcający jest Twój przepis. jadłam takie ciasto u koleżanki, smakowalo mi niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana koniecznie ! Ciasto robi się naprawdę bardzo szybko,najdłużej schodzi tylko z marchewka haha. Daj znać jak ci smakowało 😊

      Usuń
  2. strasznie chciałabym go spróbować, ale jakoś nie mam odwagi go zrobić, boję się marchewkowego posmaku hihi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz smak piernika to ciasto ci na pewno będzie smakowało 😊 w ogóle nie czuć marchewki- musisz się przełamać i spróbować; nie pożałujesz 😉

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Wygląda bardzo smacznie, będę musiała kiedyś spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto jest rewelacyjne sama takie robię i również polecam!

    OdpowiedzUsuń